Archive

Archive for April, 2009

Specifinio spam’inimo sezonas: studentai apSIklausinėja

April 24th, 2009 mediana 1 comment

Šiandien gavau pirmąjį šį sezoną kvietimą - VU KF studentas rengia apklausą apie viešas apklausų sistemas. Artėjant pavasariui visų mūsų pašto dėžutes vis intensyviau atakuos atkaklieji studentai, savo baigiamiesiems darbams rengiantys pačių įvairiausių tematikų ir paskirčių apklausas. Tad, artėjant šiam nuostabiam specifinio spam’inimo sezonui trumpai aptarkime šį reiškinį ir jo daromą žalą.

Visiems pagal poreikius

Retas studentas galėtų pasakyti, kas yra apklausa. Šypsotės? Veltui. Apklausa nėra tiesiog žmonių apklausimas, nes tiesiog žmonių apklausimas yra vox-pop’as (tautos balsas). Apklausa yra kiekybinių empirinių tyrimų duomenų rinkimo metodas, kai iš anksto sudaryta skale yra matuojamas reiškinio paplitimas.

Taigi, studentai daro vox-pop’us, pakuoja juos į “baigiamojo darbo empirinės tyrimo dalies” pakuotę, o vertinimo komisijos sėkmingai suvartoja jiems siūlomą pašvinkusį produktą. Ir tai yra švietimo sistemos klaida. Galima spėti (nes tyrimo neatlikome), kad tik kas dešimtas “empirinių duomenų” terminu operuojantis studentas išklausė “tyrimų metodų” kursą. Keli iš jų kursą įsisavino? Retas.

Read more…

Categories: Pramoginiai tyrimai, aktualijos Tags:

Ko laukti iš Lietuvos tinklaraščių tyrimo?

April 20th, 2009 admin No comments

Aktyvieji blogeriai nekantriai laukia BLOGas.lt ir “GfK CR Baltic” atliekamo tyrimo rezultatų. Bet ar yra ko laukti? Praeitų metų tyrimo ataskaita ir šių metų anketos platinimo metodika rodo, kad laukti praktiškai nėra ko.

Pirmiausia apibrėžkime terminus. Tyrimas, arba sveikas tyrimas, yra vadovaujantis mokslinėmis metodikomis sistemingai surinkta informacija - jis atspindi realybę.

Pseudotyrimas yra toks tyrimas, kuris negali būti vadinamas tyrimu, nes tėra padrikai surinkta informacija. Mokslininkai pastariesiems tyrimams davė “pramoginių tyrimų” vardą.

BLOGas.lt ir GfK atliekamas tyrimas yra pseudotyrimas, arba pramoginis tyrimas, nes neturi pagrindinių sveikam tyrimui būdingų sąvybių. Kodėl? Read more…

Pradžiai: Medianos mediana

April 14th, 2009 admin 1 comment

Šventoji statistikos, o tuo pačiu ir kiekybinių socialinių tyrimų trijulė – vidurkis, moda ir mediana – trys skirtingi būdai vidutinei reikšmei apskaičiuoti.

Būtent „medianą“ blogo pavadinimui pasirinkome ne todėl, kad manome ją esant svaresnę už kitus du. Pripažinkime, blogo pavadinimas – kaip prekės ženklas. „Vidurkis“ per daug nuvalkiotas, viešoji „modos“ reikšmė mūsuose matyt labiau rusiška, nei moksliška. O „mediana“ ir skamba gerai, ir domenas buvo netikėtai laisvas. Read more…