Archive

Archive for the ‘Rinkos tyrimai’ Category

Tyrimas: informacijos apie atsinaujinančią energetiką trūksta, tačiau tikima, kad ji taps buitimi

October 20th, 2010 moda No comments

Šiandien paskelbtas mūsų atliktas tyrimas, kurio duomenimis, daugelis aukštesnes pajamas gaunančių individualių namų gyventojų suvokia alternatyviosios energetikos diegimo būtinybę: 87 proc. respondentų mano, kad alternatyvioji energetika po 15 metų bus artimas ir savaime suprantamas dalykas, o kas antras apklaustasis jau yra svarstęs šių sistemų įsidiegimą. Tačiau diegti alternatyviosios energetikos sistemas dar yra delsiama.

Daugiau nei 74 proc. apklaustųjų trūksta aiškios ir suprantamos informacijos apie alternatyviąją energetiką, taip pat daugiau nei 90 proc. sistemų įsirengimą paskatintų dalinis jo kompensavimas, o 73 proc. – galimybė pagamintą energiją parduoti elektros tinklams.

Trečdalis apklaustųjų mano, kad po 50 metų Lietuvoje nuo 50 iki 100 proc. namų bus naudojami alternatyvieji energijos šaltiniai. Svarbiausias respondentų nurodomas atsinaujinančios energetikos sistemų naudojimo veiksnys yra autonomiškumas ir nepriklausomybė nuo brangstančio tradicinio kuro: 4-5 balų skalėje šį kriterijų įvertino 94 proc. apklaustųjų. Taip pat svarbi yra nedidelė energijos kaina atsipirkus įrangai (81,7 proc.) ir ekologiškumas (80,8), o optimalus šių sistemų atsiperkamumo terminas – 6-10 metų (47 proc.). Vis dėlto neišprusimą energetiniais klausimais dar rodo tai, kad net 75 proc. respondentų šiuo metu neturi parengtų savo namų energetinio efektyvumo planų. Read more…

4 sentencijos apie rinkodaros metamorfozes

September 14th, 2009 moda No comments

Pradžioje daug kas prognozavo, kad vienas iš labiausiai nuo recesijos nukentėjusių paslaugų sektorių bus komunikacija: reklama, ryšiai su visuomene, media planavimas. Šiandien visuomenės aptarimui pristatytas marketingo specialistų tyrimas, kurį Macroscope atliko komunikacijos agentūros Flexus užsakymu. Kokios naujienos? Pasitvirtino prielaidos (biudžetų mažinimas, pigesnių priemonių pasirinkimas, etc.) ir atsiskleidė kai kurie kokybiniai pokyčių rodikliai.

Su išsamiais rezultatais galite susipažinti pristatyme, todėl čia be jokių skaičių, keturios labiausiai į akis kritusios tendencijos, kurios rodo pasikeitusį (arba dar kintantį) požiūrį, kas ilgainiui pakeis tradicijas, ir neretai į gerą.

Lojalumas: nuo monogamijos prie poligamijos. Ekonominis spaudimas įmones paskatino peržiūrėti savo vertybes. Anksčiau vyravusią nuostatą, jog ilgalaikis bendradarbiavimas su tuo pačiu partneriu sukuria daugiau vertės, keitė matematika – kas pasiūlys geresnę kainą. Todėl dabar bendrovės dažnai skelbia konkursus kiekvienam rinkodaros projektui, dirba su keletu partnerių vienu metu. Sentencija: „Ištikimybė per krizę – prabanga“. Read more…

Čia galėjo būti jūsų reklama (ir pasaka nemokamai)

August 25th, 2009 moda No comments

MediaHouse“ paskelbė Lietuvos reklamos rinkos apžvalgą. TNS kiek anksčiau - reklamos apimčių pusmečio rezultatus. Akivaizdu - skaičiai ženkliai mažėjo.

Pirmojo pusmečio reklamos rinkos tendencijos byloja, kad įmonės ir organizacijos taupo visų tipų reklamai. Net ir internetas, kuriam buvo prognozuojamas sąlyginai „šiltesnis“ krizės klimatas neteko savo imuniteto. Šiame kanale reklamos išlaidos per metus smuko 17,6 proc., bet ne taip drastiškai kaip spaudoje, kur kritimas siekė lygiai trečdalį (33,3 proc.).

Tačiau, matuojant išlaidas absoliučiu litų kiekiu (o ne santykiniu sumažėjimu), riebiausią pajamų kąsnį visgi prarado televizininkai – nors išlaidos TV reklamai sumažėjo 6,8 proc., tai sudarė net keliasdešimt milijonų litų. Kas galėtų paguosti? Visų pirma, jei žvelgtume kaip stereotipinis lietuvis iš anekdotų, tai ir vėl galime pasidžiaugti, kad pas mus nėra taip blogai kaip pas kaimynus. Kai Lietuvoje išlaidos reklamai per metus sumažėjo 11 proc., tai Latvijoje – 13 proc., o Estijoje – net 19 proc.

Antra, mažmeninės prekybos apimčių mažėjimas sustojo – prekyba stabilizavosi. Vienas svarbiausių bet kurios ekonomikos ramsčių – tas paprastas vartotojas, kuris pildo šaldytuvą, rūbų spintą ir kitas savo vartotojiško gyvenimo nišas – berods, nustojo veržtis diržą. Nors mažmenininkų apyvartos lyginant su 2007 m. pabaiga susitraukė gera puse milijardo litų (arba ~16,6 proc.), tačiau aštrus kreivės nėrimas žemyn bent kol kas stabilizavosi.  Vadinasi, galima tikėtis, kad noras pirkti sugrįžta. O jį neišvengiamai lydės ir reklamos augimas. Kitąvertus, ar rekalmos kiekių mažinimas neprisideda prie vartojimo mažėjimo? Amžinoji višta-kiaušinis diskusija.

Trečia, pusiau juokais, pusiau rimtai, bet leidžiama liaudžiai pailsėti nuo reklamos. Tik lauko reklamos plotai augo. Bet dėl šito galime pakentėti, tiesa?

Macroscope marketingo specialistų tyrimas apie pokyčius marketingo įgyvendinime juda į pabaigą. Vadinasi, artimiausiu metu bus naujų (ar bent kitu kampu) įžvalgų šioje srityje.

PASAKA

Pabaigai (žaidimų prie tos sausos duonos) - pasaka apie tai, kaip viena komercinė Lietuvos televizija tyrimą darė. Televizijos laidų populiarumą matuojasi TV metrų metodu - fiksuoja kiek žmonių tuo metu buvo įsijungę kanalą (laidą). T.y. fiksuojamas tik pats kontakto faktas, o kokios jis kokybės - TV metrams nė motais.

Read more…

Apie galią fiksuoti lakias preferencijas

July 15th, 2009 moda No comments

Metų įvykiu Login įvardino akciją “Lietuva kraustosi į Facebook’ą”, o Nielsen’as konferencijos išvakarėse paskelbė, kad Facebook’e praleidžiamas laikas per pastaruosius metus išaugo 700 %. Marketer.lt citavo kito tyrimo ir išsamesnius socialinių tinklų vartojimo kitėjimo duomenis. Visa tai dar kartą verčia prisiminti - vartotojų preferencijos yra lakios kaip dykumos smėlis, ir su kiekviena diena darosi vis lakesnės.

Macroscope atliktas žvalgybinis aktyviausių internautų tyrimas parodė kelis įdomius, nors ir akivaizdžius faktus. Tris ir daugiau valandų virtualiuose soc.tinkluose praleidžia daugiau nei penktadalis respondentų, tiek pat nurodė, kad jaučiasi blogai, kai dėl išorinių priežasčių negali prisijungti. Ir, kas svarbiausia įrašo minčiai, 23 proc. jaučia prarandantys privatumą.

Šis pilotinis tyrimas dar kartą pabaksnojo į akivaizdžius pokyčius - virtualiuose interakcijų plotmėse atsispindi viskas - mūsų gebėjimai, lūkesčiai, preferencijos, aplinka ir momentinės nuotaikos. Aktyvus internautas internete palieka pakankamai pėdsakų tam, kad būtų sudarytas išsamus jo portretas ir, tuo labiau, nustatytos jo atstovaujamos grupės elgesio tendencijos.

Ką gi tai reiškia socialiniams ir rinkos tyrimams?

Socialiniai tinklai, web 2.0 ir apskritai vis gausėjantis internetas tyrėjams pasiūlė galybę informacijos, kuriai pasiekti dažnai nė nereikia mobilizuoti pačių tiriamųjų pastangų ir laiko (tyrimas be tiriamojo sutikimo). O tai, kad sritis nauja, leidžia “teises-galimybes” puoselėti išsamiau nei “pareigas-atsakomybes”. Net ir žemo virtualaus raštingumo žmogus jau žino, kas yra GoogleAnalytics ir moka naudotis pagrindinėmis jo funkcijomis. Kiek labiau įgudęs vartotojas suseks koks konkrečiai anonimas paliko komentarą, jei pastarajam trūksta gebėjimų pasislėpti.

Jei tiek sugeba eiliniai, ar bent galite įsivaizduoti, kokiomis galimybėmis disponuoja know-how kupinos tyrėjų rankos? Auksinė kokybės ir efektyvumo taisyklė byloja - darykime tai ko reikia, ir nedarykime to, ko nereikia. Nors dauguma jau žino vidurkio stebuklą, bet suvokia jį retas - tad milžiniškas tiriamųjų skaičius, deja, vis dar emociškai padidina informacijos priimamumą labiau nei metodo tinkamumo testas (nesenas Kitoks.com tyrimas apėmė 11994 Facebook.com vartotojų lietuvių, nors skaičiaus dydis ir neturi įtakos rezultatams).

Web 2.0 iš esmės pakeitė rinkos tyrimų suvokimą - pirmaplanis vaidmuo atitenka kūrybiškumui, kur metodų eklektiškumas, eksperimentavimas turi daugiau galios nei ilgai puoselėti standartai. Tiriamieji virsta dalyviais, aktyviais idėjų bendraautoriais, su kuriais naujųjų tyrimų metodikų pagalba palaikomas, vaizdžiai tariant, gyvas pokalbis - nebrukant jų į rėmus, o įtraukiant į procesą.

Taigi dabar svarbu, kad Lietuvos rinkos tyrimų užsakovai ir vartotojai suvoktų šią vertę ir įsileistų naujoves, o ne vaidintų klasikinės scenos - pieštuku baksnojant į tyrimo projekto lapą, skeptiškai paburbėti: “Nežinau, nežinau, man rodos, kad geriausia tiesiog atlikti apklausą”. Reikia tikėtis, kad tyrėjai nenuleis rankų ir dažniau rinksis “ugdyti” nei “įtikti”.

Sociologija 2.0 ir nosies krapštymo ypatumai

May 20th, 2009 admin No comments

Neabejoju, jei skaitinėjate įvairius blogus ar domitės interneto tendencijomis, seniai pavargote nuo paslaptingų skaičiukų 2.0. Juos dabar pamėgta rašyti, kur tik įmanoma: rinkodara 2.0, muziejus 2.0, bankininkystė 2.0, etc.

Jei visgi dar nesusidūrėte su jais, skubu paaiškinti, kad 2.0 simbolizuoja naujosios kartos internetą - socialesnį, interaktyvesnį, demokratiškesnį. Tą, kuriame turinį kuria, valdo, komentuoja ar kitaip su juo sąveikauja patys interneto vartotojai (per tokias erdves kaip tinklaraščiai, Facebook ar YouTube). Tad jei kokia nors „offline” sfera pradeda evoliucionuoti ir keistis naujojo interneto dėka, nelieka nieko kito kaip prie jos pripaišyti 2.0. Read more…